ПРОЕКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МЕТОДИЧНІЙ РОБОТІ

Впровадження проектних  технологій у методичну роботу вводиться поетапно.

Детальніше 

Наведіть приклади використання проектних технологій в методичній роботі Вашого навчального закладу

6 комментариев:

  1. У статті обґрунтовується сутність педагогічного проектування та проектної технології, визначаються загальні підходи до визначення етапів проектування; розкрито можливості використання проектної технології у методичній діяльності. Під час навчання в магістратурі я створювала проект. І знаю з власного досвіду, що ця робота повинна супроводжуватися науковцем.

    ОтветитьУдалить

  2. Тема досвіду: « МЕТОД ПРОЕКТІВ: СУТНІСТЬ, ВИМОГИ ДО ВИКОНАННЯ, ЕТАПИ РОБОТИ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ БІОЛОГІЇ »
    Останнім часом зростає популярність інноваційних технологій у різних країнах. Через це збільшується кількість підходів до тлумачення його сутності. Саме тому, крім запільного визначення сутності проектної технології, і було запропоновано обов'язкові критеріальні вимоги до її сучасного тлумачення: наявність освітньої проблеми, складність і актуальність якої відповідає навчальним запитам і життєвим потребам учнів; дослідницький характер пошуку шляхів розв'язання проблеми; структурування діяльності відповідно до класичних етапів проектування; моделювання умов для виявлення учнями навчальної проблеми; постановка проблеми, дослідження; пошук шляхів розв'язання, експертиза й апробація версій, конструювання підсумкового проекту, його захист, коригування і впровадження; самодіяльний характер творчої активності учнів; практичне або теоретичне значення результату діяльності (проект) і готовність до застосування (впровадження); педагогічна цінність діяльності (учні здобувають знання, розвивають особистісні якості, опановують необхідні способи мислення і дії).
    Можуть бути різні підстави для вибору тематики проекту: її може бути сформульовано фахівцями, висунуто вчителями з урахуванням навчальної ситуації зі свого предмета, інтересів і здібностей учнів. Тематику проекту можуть запропонувати і самі учні.
    Предмет дослідження – можливості реалізації інноваційних технологій навчання.
    Об`єкт дослідження – метод проективного та модульного навчання.
    Головна мета роботи полягає в тому, щоб проаналізувати використання інноваційних технологій на прикладі уроків з біології.
    Основні завдання роботи:
    1) розглянути суть проектних технологій;
    2) проаналізувати основні вимоги до проектних методів;
    3) дати характеристику основних етапів роботи над проектом;
    4) дати класифікацію основних типів проектів;
    5) розглянути особливості модульного навчання як перспективного напрямку інноваційних технологій;
    6) навести приклади застосування модульного навчання на уроках біології.
    При дослідженні даної теми були використані методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури, узагальнення та систематизація матеріалу, аналіз роботи вчителів з даного питання.
    Практичне значення роботи: використання та розробка інноваційних технологій забезпечує більш повну реалізацію навчального процесу, учні мають вищий рівень засвоєння знань, вмінь та навичок.

    ОтветитьУдалить
  3. "ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТУ В НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ"
    Щоб зайняти гідне місце в європейській спільноті, наша держава потребує якісної освіти. Саме на якісну освіту сподіваються батьки, які хочуть бачити своїх дітей підготовленими до життя, саме до неї прагнуть діти, які мріють знайти своє місце в життя, бути освіченими та конкурентоспроможними.
    Сучасні діти приходять до школи з бажання діяти, при чому успішно. Їм подобається на уроці не просто слухати, а ставити запитання, обговорювати проблеми, брати інтерв'ю, приймати рішення, придумувати,фантазувати тощо. Якщо вчитель постійно організовує на своїх уроках таку діяльність, то навчання буде успішним, а здобуті знання - якісними. Значною мірою цього можна досягти, використовуючи сучасні інноваційні педагогічні технології та технології навчання. Однією із таких технологій навчання, що суттєво збагачує навчальний процес сучасної школи, є метод проектів, використання якого дозволяє змінити традиційний підхід до навчання учнів.
    Використання проектної технології у початковій школі має свою специфіку: слід враховувати вікові та психологічні особливості учнів. Усі етапи проектної діяльності повинні ретельно контролюватися вчителями, оскільки і теоретичних, і практичних знань та вмінь у молодших школярів ще мало. Проекти для початкової школи у більшості випадків мають бути короткотривалі.
    Залучення молодших школярів до проектної роботи сприяє формуванню в них таких компетентностей:
    - уміння працювати в колективі;
    - уміння розділяти відповідальність;
    - аналізувати результати діяльності;
    - відчувати себе членом команди;
    - навички аналітичного погляду на інформацію;
    - здатність до адекватної самооцінки.
    Я, вважаю, що проектну діяльність можна розглядати як вид шкільної роботи, що дозволяє перетворити академічні знання на реальний життєвий досвід учнів.

    ОтветитьУдалить
  4. В нашій школі успішно використовуються проекти "Урок року", "Творчий учитель","Самоосвіта". З цього року прийняли рішення розпочати проект "Рейтинг".
    Використання проектної моделі освітнього процесу позитивно впливає на пізнавальний, креативний, соціально-моральний, емоційно-ціннісний розвиток школярів та вчителів; допомагає ефективно залучити до педагогічного процесу батьків та інших членів сімей.

    ОтветитьУдалить
  5. Метод проектів – одна з найоптимальніших технологій для організації методичної роботи з педагогами. Його упровадження дає змогу швидко реагувати на сучасні соціальні запити, зміни у сфері освіти, реалізувати власний педагогічний потенціал. В ході реалізації проекту на різних його етапах можливе використання інших інтерактивних методів навчання. Завдяки використанню методу проектів педагоги частіше виявляють ініціативу, творчу активність, проявляють креативність, отримують досвід співпраці. Робота над проектом є тривалою в часі, орієнтованою на практичну діяльність, і тому потребує дуже серйозної роботи керівника проекту на підготовчо-організаційному етапі, його високої компетентності у питаннях, що розглядаються, для того, щоб він міг спрямувати роботу в конструктивному напрямку.

    ОтветитьУдалить
  6. Володимирівський НВК працює над проблемною темою «Особистісно-орієнтований підхід у формуванні, розвитку, вихованні Успішної людини через культуротворче середовище». З метою підвищення професійної майстерності вчителів, методичної допомоги малодосвідченим педагогам було проведено семінар-практикум «Урок – основна форма організації НВП». Підготовка до семінару проходила у декілька етапів та тривала 2 місяці. Була створена творча група (голови ШМК, заступник директора з НР), метою якої було розробити план проведення семінару, розподілити педагогічний колектив на групи. Кожна група отримала для опрацювання теоретичний матеріал та завдання по підготовці практичної частини семінару (добір прийомів, методів, форм до конкретного етапу уроку за технологією ООН). На своїх уроках педагоги досліджували, які прийоми та методи найбільш ефективні для засвоєння учнями навчального матеріалу та на якому етапі уроку їх краще використовувати. Результати своєї роботи учасники груп презентували, а вчителями вищої категорії було проведено майстер-клас по впровадженню проблемної теми навчального закладу.

    ОтветитьУдалить