Важливим напрямом науково-методичної роботи у
загальноосвітньому навчальному закладі є
робота з молодими та малодосвідченими вчителями. Успішна педагогічна
діяльність молодого вчителя залежить не тільки від його професійної підготовки
і особистих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, які умови
праці й побуту йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як
стимулюватимуть його ініціативність і творче начало. Ще А.С.Макаренко писав, що
справжнім учителем-вихователем можна стати після кількох років роботи в
хорошому педагогічному колективі.
Система
професійної підготовки вчительських кадрів – це цілісний процес, у структурі
якого особливе місце посідає діяльність молодого вчителя після закінчення
вищого навчального закладу, його адаптація до професії педагога.
Вся
робота в школі з молодими спеціалістами
умовно поділяється на три нерівнозначних за змістом, обсягом і завданнями етапи адаптації: підготовчий, етап формування
розвитку знань і вмінь навчально-виховної роботи та підсумковий.
На першому етапі адаптації відбувається ознайомлення молодого вчителя з
вимогами до професії, його включення в самостійну професійну діяльність,
зіставлення рівня готовності до роботи з вимогами навчально-виховного закладу.
Другий етап пов»язаний із процесом
подолання труднощів навчально-виховної діяльності й початком формування
майстерності молодого вчителя.
Третій етап – це етап високої
адаптованості, він є результатом ефективності діяльності молодого вчителя на
попередньому етапі. Для цього етапу характерний високий рівень самостійності
молодого вчителя, його творчий підхід до навчально-виховної діяльності..
ЗАОЧНА ШКОЛ МОЛОДОГО ПЕДАГОГА
Для того, щоб молодий учитель зміг утілити свої професійні задуми, необхідні спеціальні знання. Певне коло знань він отримує, ще навчаючись у вищому навчальному закладі. А доповнювати і поглиблювати отримані знання він має безпосередньо у школі. Професійне ставлення особистості педагога – процес тривалий, багато в чому залежить від його професійної підготовки, особистісних рис, від того в який колектив він потрапив, чи дуже любить дітей і знаходить радість у спілкуванні з ними, від віри в те, що кожна дитина може стати чудовою людиною, від уміння дружити з дітьми, перейматися їхніми успіхами й невдачами, знати душу дитини.
ОтветитьУдалитьДякую за корсні матеріали.
Я Вам вдячна за вичерпну інформації про роботу з молодими вчителями. Семінар дозволить переглянути методи та засоби роботи на данному етапі та вдосконалити її в майбутньому.
ОтветитьУдалитьМатеріали, які розміщені на блозі - цікаві та необхідні для користування в навчальних закладах. Особливою формою методичної роботи в Малокатериннівській гімназії є робота «Школи молодого вчителя». Молоді спеціалісти Павлюченко Л.М., Костенко А.С., Подимай А.Ю. вчаться: як правильно вибрати метод чи прийом роботи на уроці, чим зацікавити учнів, як активізувати їхню навчальну діяльність. Молоді вчителі є активними учасниками всієї методичної роботи гімназії, районних та обласних конкурсів, семінарів, відвідували уроки колег та самі провели відкриті уроки, прийняли участь в декаді молодого вчителя «Мої перші успіхи та досягнення»
ОтветитьУдалитьЗ метою підвищення професійної компетентності для молодих вчителів проведено круглий стіл «Педагогічна творчість як основа формування педагогічної майстерності», семінар «Володіння основами педагогічної техніки – необхідна умова озброєння технологією», тренінг «Сучасні технології навчання», ділову гру «Методичні прийоми формування мотивації навчання». Молоді педагоги є активними учасниками всіх заходів та конкурсів які проводяться на рівні школи та району:
- Вчитель Павлюченко Л.М. - підготувала призера районного, обласного та республіканського етапів конкурсу імені Т.Г.Шевченка ученицю 5-б класу Шерстюк Єву;
- молоді вчителі Павлюченко Л.М.. Костенко А.С., Подимай А.Ю. представили портфоліо своїх досягнень на сайті ЗОІППО в рамках «Тижня молодого вчителя» Запорізького району. Вважаю, що робота з молодими вчителями дуже важлива та необхідна.
Матеріали, які розміщені на блозі - цікаві та необхідні для користування в навчальних закладах. Особливою формою методичної роботи в Малокатериннівській гімназії є робота «Школи молодого вчителя». Молоді спеціалісти Павлюченко Л.М., Костенко А.С., Подимай А.Ю. вчаться: як правильно вибрати метод чи прийом роботи на уроці, чим зацікавити учнів, як активізувати їхню навчальну діяльність. Молоді вчителі є активними учасниками всієї методичної роботи гімназії, районних та обласних конкурсів, семінарів, відвідували уроки колег та самі провели відкриті уроки, прийняли участь в декаді молодого вчителя «Мої перші успіхи та досягнення»
ОтветитьУдалитьЗ метою підвищення професійної компетентності для молодих вчителів проведено круглий стіл «Педагогічна творчість як основа формування педагогічної майстерності», семінар «Володіння основами педагогічної техніки – необхідна умова озброєння технологією», тренінг «Сучасні технології навчання», ділову гру «Методичні прийоми формування мотивації навчання». Молоді педагоги є активними учасниками всіх заходів та конкурсів які проводяться на рівні школи та району:
- Вчитель Павлюченко Л.М. - підготувала призера районного, обласного та республіканського етапів конкурсу імені Т.Г.Шевченка ученицю 5-б класу Шерстюк Єву;
- молоді вчителі Павлюченко Л.М.. Костенко А.С., Подимай А.Ю. представили портфоліо своїх досягнень на сайті ЗОІППО в рамках «Тижня молодого вчителя» Запорізького району. Вважаю, що робота з молодими вчителями дуже важлива та необхідна.